L’AFA

afa Montserrat Roig

Qui som?

L’Associació de famílies d’alumnes, AFA, de l’Institut Montserrat Roig som una entitat sense ànim de lucre que agrupa les famílies per CONTRIBUIR en la millora de la qualitat de l’ensenyament que el centre educatiu imparteix als nostres fills i filles.

L’AFA som totes les famílies que volem participar activament
en ajudar a millorar l’Institut i actualitzar-lo.
T’HI APUNTES?

L’AFA som la unió de les famílies que ens organitzem personalment per oferir serveis a la nostra comunitat educativa, per tant, totes les famílies associades participem i organitzem els serveis i activitats. La teva contribució i implicació personal és vital.

La nostra tasca és voluntària, és a dir, no és remunerada.
Treballem amb voluntat de servei a la comunitat educativa del Montserrat Roig
.

 

Et pot interessar...

Què fem?

Són molts els aspectes que treballem a l’AFA contribueix per millorar l’Institut.

  • Vetllem i treballem pel bon funcionament de l’Institut
  • Oferim serveis complementaris: Biblioteca (enllaç biblio), menjador (enllaç menjador), extraescolars (enllaç extraescolars), armariets (enllaç armariets), …
  • Construint relacions entre les famílies a través de les comissions i les activitats que organitzem.
  • Informem d’allò que pugui ser d’interès a les famílies i a la comunitat a través dels correus electrònics, web i xarxes socials
  • Col·laborem en el bon funcionament del centre,
  • Organitzem serveis essencials per a les famílies,
  • Participem en la pressa de decisions i participem activament en el Consell Escolar del Centre.

I amb el suport d’empreses externes:

  • Organitzem i supervisem el menjador escolar i temps del migdia conjuntament amb l’escola
  • Organitzem i promovem les activitats extraescolars pels alumnes,
  • Coordinem la gestió del servei de reutilització de llibres de text
  • Organitzem les activitats pels pares i mares

Les quotes de l’AFA es destinen pagar personal necessari per desenvolupar projectes professionals com la nostra administrativa i el 80% del Bibliotecari, la compra de materials per la biblioteca, menjador, i altres activitats. I sempre mirem de crear una bossa per ajudes solidàries a famílies amb menys recursos.

Com ens organitzem?

Som iguals que qualsevol altra associació de famílies d’alumnes. Els nostres òrgans de representació, govern i administració són:

Assemblea General

L’Assemblea General és l’òrgan sobirà de l’Associació i està formada amb igualtat de drets, per a tots els socis i sòcies que hi assisteixin i que estiguin al dia de pagaments.

Correspon a l’Assemblea General, entre d’altres:

  • Aprovar la memòria anual que presenti la Junta Directiva.
  • Aprovar l’estat de comptes, les quotes ordinàries i extraordinàries a pagar pels socis.
  • Escollir la Junta directiva, decidir en darrer terme les qüestions de disciplina dels socis.
  • Acordar la modificació dels estatuts o aprovar la dissolució de l’Associació.

Junta directiva

La Junta Directiva és l’òrgan de gestió, representació i administració de l’associació, i actuarà com a òrgan executiu de l’Assemblea General.

Correspon a la Junta entre d’altres assumptes:

  • La representació i gestió econòmica i administrativa de l’Associació.
  • L’organització de serveis, d’activitats i la creació de grups de treball i comissions per assolir millor els seus objectius.

Actualment (curs 2023-2024) la Junta Directiva està formada per:

    • Presidenta: Marta Luna
    • Vicepresidenta Christina Pereira
    • Secretària: Lourdes Pequera
    • Tresorera: Neus Royo

Anteriorment, la junta del curs 2022-23 estava formada per:

    • President: Ignasi Sos
    • Vice-president: Geoffroy Lourdou
    • Secretaria General: Lourdes Pequera
    • Tresorera: Marta Luna
    • Vocals: Christina Pereira, Isabel Carbó, Anna Sujar, 

Les comissions

L’activitat diària la distribuïm a les comissions de treball  aquestes són les comissions actives, però sempre necessitem més mans per poder resoldre amb èxit totes les activitats que ens proposem.

Administració de l’AFA

Per poder donar suport a la junta i les comissions, l’AFA té contractada una persona d’administració, la Verònica Guallar Ballester.

Les seves funcions són:

  • Gestionar la base de dades de les famílies associades i donar un cop de mà a les comissions amb els enviaments de correus electrònics, contacte amb les famílies, etc.
  • Suport en la gestió comptable de l’associació.
  • Gestió dels armariets: pagaments, lliurament i recollida de claus…,
  • Gestió administrativa de les beques de menjador i ajudes pels llibres de l’AFA.
  • Altes i baixes de socis.
  • Fer encàrrecs fora del despatx.

Si heu de contactar amb ella, ho podeu fer:

  • Per correu electrònic afamontserratroig@mroig.cat
  • Per telèfon 93 285 34 91
  • O presencialment els dies dilluns, dimarts, dimecres i dijous de 9.30 h a 11.55 h