L’AFA
Qui som?
L’Associació de famílies d’alumnes, AFA, de l’Institut Montserrat Roig som una entitat sense ànim de lucre que agrupa les famílies per CONTRIBUIR en la millora de la qualitat de l’ensenyament que el centre educatiu imparteix als nostres fills i filles.
L’AFA som totes les famílies que volem participar activament
en ajudar a millorar l’Institut i actualitzar-lo.
T’HI APUNTES?
L’AFA som la unió de les famílies que ens organitzem personalment per oferir serveis a la nostra comunitat educativa, per tant, totes les famílies associades participem i organitzem els serveis i activitats. La teva contribució i implicació personal és vital.
La nostra tasca és voluntària, és a dir, no és remunerada.
Treballem amb voluntat de servei a la comunitat educativa del Montserrat Roig.
Què fem?
Són molts els aspectes que treballem a l’AFA contribueix per millorar l’Institut.
- Vetllem i treballem pel bon funcionament de l’Institut
- Oferim serveis complementaris: Biblioteca (enllaç biblio), menjador (enllaç menjador), extraescolars (enllaç extraescolars), armariets (enllaç armariets), …
- Construint relacions entre les famílies a través de les comissions i les activitats que organitzem.
- Informem d’allò que pugui ser d’interès a les famílies i a la comunitat a través dels correus electrònics, web i xarxes socials
- Col·laborem en el bon funcionament del centre,
- Organitzem serveis essencials per a les famílies,
- Participem en la pressa de decisions i participem activament en el Consell Escolar del Centre.
I amb el suport d’empreses externes:
- Organitzem i supervisem el menjador escolar i temps del migdia conjuntament amb l’escola
- Organitzem i promovem les activitats extraescolars pels alumnes,
- Coordinem la gestió del servei de reutilització de llibres de text
- Organitzem les activitats pels pares i mares
Les quotes de l’AFA es destinen pagar personal necessari per desenvolupar projectes professionals com la nostra administrativa i el 80% del Bibliotecari, la compra de materials per la biblioteca, menjador, i altres activitats. I sempre mirem de crear una bossa per ajudes solidàries a famílies amb menys recursos.
Com ens organitzem?
Som iguals que qualsevol altra associació de famílies d’alumnes. Els nostres òrgans de representació, govern i administració són:
Assemblea General
L’Assemblea General és l’òrgan sobirà de l’Associació i està formada amb igualtat de drets, per a tots els socis i sòcies que hi assisteixin i que estiguin al dia de pagaments.
Correspon a l’Assemblea General, entre d’altres:
-
- Aprovar la memòria anual que presenti la Junta Directiva.
- Aprovar l’estat de comptes, les quotes ordinàries i extraordinàries a pagar pels socis.
- Escollir la Junta directiva, decidir en darrer terme les qüestions de disciplina dels socis.
- Acordar la modificació dels estatuts o aprovar la dissolució de l’Associació.
Junta directiva
La Junta Directiva és l’òrgan de gestió, representació i administració de l’associació, i actuarà com a òrgan executiu de l’Assemblea General.
Correspon a la Junta entre d’altres assumptes:
- La representació i gestió econòmica i administrativa de l’Associació.
- L’organització de serveis, d’activitats i la creació de grups de treball i comissions per assolir millor els seus objectius.
Actualment (curs 2023-2024) la Junta Directiva està formada per:
-
- Presidenta: Marta Luna
- Vicepresidenta Christina Pereira
- Secretària: Lourdes Pequera
- Tresorera: Neus Royo
Anteriorment, la junta del curs 2022-23 estava formada per:
-
- President: Ignasi Sos
- Vice-president: Geoffroy Lourdou
- Secretaria General: Lourdes Pequera
- Tresorera: Marta Luna
- Vocals: Christina Pereira, Isabel Carbó, Anna Sujar,
Les comissions
L’activitat diària la distribuïm a les comissions de treball aquestes són les comissions actives, però sempre necessitem més mans per poder resoldre amb èxit totes les activitats que ens proposem.
El gran repte de l’AFA i de l’Institut era recuperar l’activitat de la Biblioteca.
Durant el curs 2021-2022, es va començar a treballar amb la direcció de l’institut per reorientar la funció de la biblioteca.
I aquesta és la principal missió de la comissió de la biblioteca: preparar, fer el seguiment, donar suport, fer el seguiment de la contractació del bibliotecari, i
Treballar per poder donar nous usos a la biblioteca que haurà d’oferir a tota la comunitat educativa: alumnes, docents i famílies.
La comissió d’extraescolars neix de la necessitat d’oferir activitats esportives, lúdiques i educatives a un preu accessible a totes les famílies de l’Institut. La comissió treballa tot l’any perquè cada alumne, cada adolescent del barri no es quedi sense activitat en horari no lectiu per barrera econòmica.
Des del 2017, la comissió treballa de forma conjunta amb les AFA de l’Institut Pàmies i l’Institut La Sedeta, compartint espais, alumnes i gestió per tal d’oferir un ventall d’activitats molt interessant a preu reduït i/o bonificat.
Les activitats són accessibles als socis de les tres AFA, però també estan obertes a la resta del barri abonant una matrícula anual de 45 €.
Treball de coordinació i de supervisió bàsicament, però en aquesta comissió sempre trobareu sorpreses: pintar, millorar equipaments, negociar amb proveïdors, etc…
Les activitats amb més demanda són l’Anglès lúdic dinamitzat per 1r i 2n ESO, l’Anglès de l’escola Oficial d’idiomes a partir de 3r ESO fins 2n Batxillerat, Futbol Sala, Voleibol i Piscina, entre moltes altres
No et quedis a casa, mou-te i vine a descobrir-les!
Fes esport, fes salut!
Esbrina tot el que pots fer!
Consulta’ns, t’esperem!
A la comissió del menjador ens encarreguem de supervisar i fer seguiment i resoldre tot el que sorgeixi dels serveis que tenim contractats a l’empresa encarregada de la gestió de la cuina, Core Restauració, i la del monitoratge, Abac Serveis Pedagògics.
Tenim el repte de construir la cuina i poder cuinar i oferir els àpats acabats de fer en el menjador de l’Institut.
En aquesta comissió hi falta molta gent especialment perquè
Tenim molts reptes pel futur immediat! T’apuntes?
Aquesta comissió de treball gestiona la reutilització dels llibres de text de tots els cursos de l’ESO. El seus objectius són:
- Reduir significativament la despesa familiar en llibres de text.
- Ensenyar a compartir i a respectar el que és de tots.
- Fomentar la responsabilitat i la cura del material escolar.
- Fomentar hàbits de consum sostenible.
Ens coordinem IDDINK, l’empresa que proveeix els llibres dels nostres alumnes
L’escola de famílies és el lloc de trobada de pares, mares i familiars. Aquí trobareu xerrades, col·loquis, cursos, tallers, etc., per aprendre, reflexionar i orientar- nos millor en la difícil tasca que suposa ser familiar d’adolescents.
Des del curs 2006-2007, i amb la col·laboració de l’AFFAC, es fa l’Escola de Famílies dels Instituts Públics de Gràcia. Aquesta Escola està formada pels tres Instituts Públics de Gràcia: la Sedeta, Vila de Gràcia i el nostre institut. Aquests cursos es fan un any a cada Institut.
La comissió de l’AFA de Montserrat Roig aporta idees i organització a algunes d’aquestes activitats.
I per fer-ho possible calen mans i caps.
T’apuntes?
La comissió del Pati té cura de les plantes i l’estat de conservació d’algunes infraestructures d’aquest espai comú.
Si voleu posar verd i colors al pati.
Aquesta és la vostra comissió!
Tenim feina manual que segur que us alegrarà la vida!
Apuntat! afamontserratroig@mroig.cat
En aquesta comissió tenim molt reptes per fer arribar a tothom què fem a l’AFA. Tot el treball de les comissions, les gestions de la Junta, la imatge de l’Institut. Tenim molts reptes:
- Gestionar les xarxes socials diàriament
- Construir un nou espai web que haurà d’omplir-se de forma constant de contingut.
- Construir una nova identitat visual de l’AFA.
- Tenir discurs propi i diferenciat de la resta d’associacions de famílies per contribuir en el coneixement de l’Institut.
Si us apassiona la comunicació,
pots donar-nos un cop de mà per fer més visible el treball de l’AFA.
Vens?
Les famílies delegades són vitals per la transmissió de comunicació en els dos sentits per contribuir en la millora de l’Institut. Des de la comissió:
- Organitzem trobades, virtuals i presencials, per posar-nos al dia en els diferents temes que s’han de traslladar a direcció i al consell escolar.
La Comissió de Relacions Externes és l’encarregada de fer de vincle entre la nostra AFA i la resta d’AFAs de Gràcia, de Barcelona i de Catalunya. Per aquest motiu, participem i impulsem iniciatives en varies entitats com a la Coordinadora d’AMPAs de Gràcia i amb d’ altres entitats del barri.
També col·laborem amb la AFFAC (Federació d´AFA’sde Catalunya) per portar-hi la veu del nostre Institut i rebre les informacions que ens afecten com a comunitat educativa.
Vols ajudar a representar a l’AFA i treballar les relacions institucionals de l’AFA?
No t’ho pensis, fem afers exteriors!
La comissió de festes de l’AFA s’encarrega d’organitzar, durant el calendari escolar, els actes lúdics que es realitzen a l’institut en què hi participen tant les famílies com l’alumnat i el professorat.
Fins la pandèmia, les activitats organitzades per aquesta comissió eren:
- Festa de benvinguda als nous alumnes.
- Festa de final de curs
Ara recuperem l’activitat i tenim idees que segur que tu pots millorar? T’apuntes?
La comissió de sostenibilitat es va crear en el marc del Consell Escolar. És una comissió mixta on participem les famílies i l’equip de l’Institut.
Va sorgir davant la preocupació de les famílies i els/les docents sobre com evitar contagis a l’institut i resguardar la salut de la comunitat educativa, així com evitar confinaments, es va decidir canviar de nom per la Comissió Covid. Aquesta comissió tenia l’objectiu de cercar la informació i procurar les eines per ajudar a l’institut en aquests moments tan difícils.
Ara reprenem la tasca de millorar els accessos i l’entorn del nostre centre educatiu, i repensar solucions ambientalment més adequades.
T’animes?
Administració de l’AFA
Per poder donar suport a la junta i les comissions, l’AFA té contractada una persona d’administració, la Verònica Guallar Ballester.
Les seves funcions són:
- Gestionar la base de dades de les famílies associades i donar un cop de mà a les comissions amb els enviaments de correus electrònics, contacte amb les famílies, etc.
- Suport en la gestió comptable de l’associació.
- Gestió dels armariets: pagaments, lliurament i recollida de claus…,
- Gestió administrativa de les beques de menjador i ajudes pels llibres de l’AFA.
- Altes i baixes de socis.
- Fer encàrrecs fora del despatx.
Si heu de contactar amb ella, ho podeu fer:
- Per correu electrònic afamontserratroig@
mroig.cat - Per telèfon 93 285 34 91
- O presencialment els dies dilluns, dimarts, dimecres i dijous de 9.30 h a 11.55 h