En suport a la vaga de mestres – 5 de juny
Missatge de JUNTA AFA INSTITUT MONTSERRAT ROIG i Coordinadora AFA de Gràcia en suport a la vaga de docents.
Benvolgudes famílies,
Ens trobem en un moment clau de les negociacions entre el personal educatiu i l’administració. Com a tancament d’aquest cicle de mobilitzacions, es convoca una darrera convocatòria vaga de mestres demà divendres 5 de juny i, des de la Coordinadora d’AFA’s de Gràcia, us convoquem a sumar-vos-hi i a fer costat als docents en aquest darrer impuls.
PER QUÈ???
A partir del manifest que vam impulsar, volem recordar els motius de pes que ens porten, com a famílies, a donar suport a aquesta jornada de vaga.
Els motius del nostre suport en aquesta darrera vaga:
- Defensa de la qualitat i els recursos: Exigim les millores laborals i els recursos necessaris perquè els mestres treballin en bones condicions. És l’única manera d’atendre correctament la diversitat a les nostres aules i mantenir la qualitat de l’escola pública.
- Reconeixement de la vida més enllà de l’aula: La vaga ha posat en relleu que tasques essencials com les colònies, les excursions, els informes qualitatius i les reunions es fan sovint fora de l’horari laboral. Donem suport a la demanda que aquestes activitats es reconeguin i es regulin com a feina remunerada.
- Universalitat i equitat: Reclamem que les colònies i sortides es facin de forma igualitària a tot el territori i que l’administració les financiï per a les famílies amb menys recursos. Cap infant pot quedar exclòs de la vida comunitària per motius econòmics.
PER QUÈ ARA?
A més, volem remarcar que aquesta convocatòria arriba en un moment decisiu.
Els i les mestres no han volgut signar un acord amb el qual les millores aconseguides són únicament de caràcter econòmic i continuen demanant mesures concretes i reals per millorar l’atenció i l’educació dels nostres fills i filles.
Les famílies tenim molt a dir, perquè continuen pendents reivindicacions educatives i organitzatives que afecten directament la qualitat de l’ensenyament i el dia a dia dels centres.
DETALLS DE LA CONVOCATÒRIA
Les AFA de Gràcia responem amb més cohesió, recordant que allò que passa fora de l’aula també és escola.
- Data: Divendres, 5 de juny al matí.
- Les escoles, instituts i les AFA de Gràcia Sud es troben totes per baixar juntes cap als Jardinets.
- 9.30h: primera concentració a Plaça de Lesseps
- 10 o 10.30h: les escoles, instituts i AFA de Gràcia Sud ens trobem a les portes de les nostres escoles
- 11h: segona concentració als Jardinets de Gràcia
- Des d’allà baixarem totes juntes cap a la manifestació
Us animem a participar-hi i a fer visible, una vegada més, el compromís de les famílies amb una escola pública de qualitat, inclusiva i ben dotada de recursos.
Barcelona, 4 de juny de 2026
Imatge de capçalera, @Marta Luna
Quina lliçó. A veure quan aquest govern que havia de ser el de la gestió dona a l'escola pública la prioritat que li pertoca! Gràcies docents pel vostre compromís. Demà les famílies hem de fer costat a la #VagaEducativa. Perquè la lluita també educa. pic.twitter.com/RUmN1mJS2Y
— Cristina Mas (@cristinamas_) June 4, 2026

